|
9000620542 |
Aproximació a les llengües d'origen presents a les nostres aules |
2023-2024 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
8/7/2024 - 12/7/2024 (30 hores) de 9:00h a 13:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
PL47 Aproximació a les llengües d'origen presents a les nostres aules
|
| |
Inscripció |
15/05/2024 - 29/05/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic adreçat als tutors/es d’Aula d’Acollida, professorat de llengua i assessors/es LIC, amb la finalitat de donar a conèixer les característiques i necessitats específiques de l’aprenentatge de la llengua catalana des de la perspectiva de l’aprenent xinès, àrab, romanès, ucraïnès i urdú.
El curs està format per dues parts: una teòrica en què s’explica la identitat de l’alumnat d’aquests orígens i el seu perfil, sobretot la prèvia experiència d’aprenentatge de la llengua i el seu model d’aprenentatge, així com els recursos i suports que disposen per desenvolupar les competències lingüístiques, tant de l’escola com de la família; una altra pràctica que revisa l’aplicabilitat i adequació dels materials didàctiques actuals per a l’alumnat d'aquestes procedències i dona unes pautes per seguir durant l’ensenyament de la llengua catalana a aquests aprenents.
|
| |
Objectius |
- Conèixer la identitat i els perfils generals i típics dels aprenents de la llengua catalana de procedència xinesa, àrab, ucraïnès, romanès i paquistanès.
- Comparació de les característiques fonamentals de les llengües xinesa, àrab, ucraïnesa, romanesa i urdú.
- Conèixer el model d’aprenentatge d'aquests alumnes i les estratègies didàctiques adequades per a aquesta comunitat.
- Reflexionar la viabilitat i eficàcia dels materials didàctiques actuals per a l’aprenentatge dels alumnes d'aquests orígens
- Presentar pautes, estratègies i bones pràctiques dins i fora de l’aula per facilitar l’aprenentatge dels aprenents d'aquestes procedències.
|
| |
Continguts |
-Origen, identitat i perfil dels aprenents xinesos, àrabs, ucraïnesos, romanesos i paquistanesos de la llengua catalana
-Ambient, recursos i suports que disposen aquests alumnes per estudiar la llengua; mentalitat i actitud cap al català
- Característiques d'aquestes llengües maternes dels alumnes.
- Model d’aprenentatge, metodologies i estratègies didàctiques factibles
- Tasques destacades durant la formació de diferents competències lingüístiques: exercicis de percepció, pronunciació, vocabulari i gramàtica fonamental i expressió escrita, etc.
- Revisió i anàlisis d’adequació dels diferents tipus de materials didàctics existents
- Intercanvi d’experiències dels participants, propostes i anàlisis de materials didàctics
|
| |
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat.
|
| |
E-mail |
origen@xtec.cat
|
| |
|
|
|